Αίθριο
Γραφείο Δ/νσης
Γραφείο Δ/νσης
Προαύλιος χώρος συγκέντρωσης
Αίθουσα Διδασκαλίας
Γραφείο Καθηγητών
Βιβλιοθήκη
Αίθριο
Χώρος στάθμευσης

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΑΛΥΣΟΥ

ΔΔΕ Δωδεκανήσου

 

Κωδικός Σχολείου(ΥΠΑΙΘ)

1051080

     

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου

Πάροδος Δημοκρατίας

Τηλέφωνα

2241093089

Fax

2241091699

email

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ιστοσελίδα

http://lyk-ialys.dod.sch.gr/autosch/joomla15/

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

Μπούτης Μιχαήλ

Υποδιευθυντής Α

Υποδιευθύντρια Β

Παναγιωτίδης Παναγιώτης

Κλωνάρη Νίκη

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

Τερζάκη Ελευθερία


Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της σχολικής μονάδας

Το σχολείο δεν αποτελεί μόνο χώρο πρόσληψης της γνώσης, αλλά καλλιέργειας κοινωνικών και άλλων δεξιοτήτων και παιδείας. Μέσα στο σχολικό περιβάλλον αναπτύσσονται ποικίλες σχέσεις, που προετοιμάζουν τους/τις μαθητές/τριες για την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο. Αντικείμενο του παρόντος Κανονισμού είναι η ρύθμιση των σχέσεων αυτών που αναπτύσσονται μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, σύμφωνα με συγκεκριμένες αξίες και παιδαγωγικές αρχές, που πρέπει να διέπουν τη λειτουργία του σύγχρονου δημοκρατικού και συμπεριληπτικού σχολείου. Τέτοιες αξίες, όπως η ισότητα, η δικαιοσύνη, η ανοχή, η αλληλεγγύη, μπορούν να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου, αρμονικές συνθήκες εργασίας για όλους και όλες και, κατά συνέπεια, την επιτυχή έκβαση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Είναι ευθύνη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας η τήρηση των παρακάτω κανόνων, που θα συμβάλλει και στην εμπέδωση των αντίστοιχων αξιών.

1. Λειτουργία του Σχολείου

Ι. Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘ και ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους. Η 1η διδακτική ώρα ξεκινάει στις 08.10 π.μ. και η λήξη της 7ης διδακτικής ώρας είναι 13.50.

II. Προσέλευση στο σχολείο

Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Όσοι/ες καθυστερούν η καταχώρηση απουσίας είναι υποχρεωτική. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών (ως τις 8:05 π.μ. το αργότερο) εξασφαλίζει την εύρυθμη εφαρμογή του σχολικού μας προγράμματος. Η πρωινή συγκέντρωση στον αύλειο χώρο του σχολείου, πριν την έναρξη των μαθημάτων, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής, στην οποία οφείλουμε όλοι να παριστάμεθα. Κατά τη διάρκειά της λαμβάνει χώρα η πρωινή προσευχή –στην οποία συμμετέχουν όσοι/ες το επιθυμούν, αλλά με τον απαραίτητο σεβασμό από κάθε παριστάμενο/η- και γίνονται οι ανακοινώσεις που αφορούν σε διάφορες πτυχές της σχολικής ζωής και κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας οφείλει να γνωρίζει.

ΙΙΙ. Παραμονή στο σχολείο

Οι μαθητές/τριες πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.

Οι θέσεις των μαθητών/τριών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας/καμία μαθητής/τρια, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.

Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.

ΙV. Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές/τριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του/της. Ο μαθητής/τρια παραλαμβάνει βεβαίωση από τον Διευθυντή ή τον/την Υποδιευθυντή/ντρια την οποία παραδίδει στον/ην απουσιολόγο του τμήματος και μετά αποχωρεί.

Τέλος, εάν κάποιος/α γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, είναι απαραίτητο να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου και να ακολουθηθεί η παραπάνω διαδικασία.

V. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

VI. Απουσίες μαθητών

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.

VII. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

  •              Ιστοσελίδας του Σχολείου.
  •    Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την     παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.τ.λ.
  •       Μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων
  •       Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.
  •          Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.

2. Σχολική και Κοινωνική Ζωή  

Ι. Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/τριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωσή τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.

II. Σχολικοί χώροι

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές οφείλουν να:

  •        Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του.
  •     Μη ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, να μη γράφουν σε θρανία και τοίχους και να χρησιμοποιούν τα καλάθι  απορριμμάτων.
  •        Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.

Επισημαίνεται ότι, όταν κάποιος μαθητής προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του.

III. Διάλειμμα

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα, διότι κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Υπάρχει ειδικό σχέδιο διαλειμμάτων-αυλισμού σε περίπτωση βροχής.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/τριών.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/τριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.

IV. Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης∙ οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα.

V. Συμπεριφορά - Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Ο Διευθυντής

  •     Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  •    Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  •    Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  •     Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
  •    Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση μέσων και εργαλείων διδασκαλίας, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση − διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ' επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Είναι αυτονόητο ότι τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:

  •    Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών/τριών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
  •      Αντιμετωπίζουν τους μαθητές/τριες με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητά τους.
  •    Συμβάλλουν στην διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές/τριες αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα.
  •            Αντιμετωπίζουν τους μαθητές/τριες με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια.
  •            Αποφεύγουν τις διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών/τριών.
  •     Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς/τές, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  •     Διδάσκουν στους μαθητές/τριες τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών.
  •    Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές/τριες σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.
  •    Προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/τριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
  •    Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών/τριών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες, καθώς και τους ίδιους τους μαθητές/τριες.
  •     Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/τριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών/τριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές μεθόδους, ώστε να αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα.
  •    Ενθαρρύνουν τους μαθητές/τριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους/τις ίδιους/ιες και το σχολείο και καλλιεργούν αρχές και πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  •      Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
  •   Συνεργάζονται με τον Διευθυντή, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/τριών.
  •      Συμβάλλουν στην επιτυχή έκβαση όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.
  •     Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διαφορετικών μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της αυτοεπιμόρφωσης.
  •      Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών και τους/τις ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
  •     Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ' αυτούς τους ρυθμούς, ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρακολουθεί τις εξελίξεις με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση.

Οι μαθητές/μαθήτριες

Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος και σεβασμό προς το εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους, τη σχολική περιουσία, καθώς και προς τη δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδους βία, λεκτική, σωματική, ψυχολογική ή άλλης μορφής. Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να:

  •       Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, σε κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  •      Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
  •     Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
  •   Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  •           Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου.
  •        Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.
  •      Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση πρακτικών αειφορίας, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων.
  •          Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  1.                Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με το άτομο με το οποίο έχουν τη διαφορά.
  2.                Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
  3.       Τελικό στάδιο πρέπει να αποτελεί η διευθέτηση του θέματος με την συμβολή του Διευθυντή και των γονέων.
  4.       Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
  •     Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/τριών για μάθηση.
  •    Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/τριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και λειτουργεί ως τροχοπέδη στην ήρεμη, αρμονική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  •    Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
  •    Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές, αλλά και στις εκπαιδευτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου, ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  •     Διατηρούν τα βιβλία τους σε καλή κατάσταση. Το σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.

Οι γονείς / κηδεμόνες

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι γονείς/ κηδεμόνες τους, καθώς και εκείνος/η που ασκεί την επιμέλειά τους. Ειδικότερα, οφείλουν:

  •     Να ενημερώνουν τη διεύθυνση του σχολείου για απουσία του παιδιού τους ή για οτιδήποτε κρίνουν αναγκαίο ότι πρέπει η σχολική κοινότητα να γνωρίζει.
  •           Να προσκομίζουν έγκαιρα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τη δικαιολόγηση των απουσιών των παιδιών τους.
  •           Να ολοκληρώνουν τις διαδικασίες εγγραφής των παιδιών τους μέχρι την έναρξη του σχολικού προγράμματος.
  •     Να συμμετέχουν στις προσκλήσεις της σχολικής μονάδας για ενημέρωση για την επίδοση, τη συμπεριφορά και τυχόν προβλήματα που αφορούν τα παιδιά τους.
  •     Να αποκαθιστούν τις ζημίες προς το σχολικό κτίριο και το σχολικό υλικό που βεβαιωμένα διέπραξε το παιδί τους. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν την ζημιά, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη σχολική επιτροπή, και τελικά, σύμφωνα με τη νόμιμη διαδικασία, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

VΙ. Άλλα θέματα

  •        Απουσίες

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον:

α) το σύνολο των αδικαιολόγητων απουσιών που σημειώθηκαν κατά το τρέχον διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνουν τις πενήντα (50)

β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται.

γ) Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, που σημείωσε πάνω από τις πενήντα (50) αδικαιολόγητες απουσίες. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.

Επισημαίνεται ότι απουσία μαθητή/τριας από πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις ή από εορταστικές, επετειακές εκδηλώσεις του σχολείου που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου θεωρείται αδικαιολόγητη απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.

Η δικαιολόγηση απουσιών μπορεί να γίνει από τους γονείς/κηδεμόνες:

  •      Μέχρι 2 ημέρες απουσίας του μαθητή, η δικαιολόγηση των απουσιών γίνεται από τον γονέα/κηδεμόνα με Υπεύθυνη Δήλωση συμπληρωμένη από τον γονέα/κηδεμόνα εντός 10 ημερών από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο.
  •   Σε περίπτωση απουσίας του μαθητή περισσότερο από 2 ημέρες, απαιτείται προσκόμιση δικαιολογητικού- ιατρικής γνωμάτευσης από ιατρό, συνοδευόμενη από αίτηση του γονέα, εντός 10 ημερών από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο.

Ο γονέας/κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει με Υπεύθυνη Δήλωση μέχρι 5 ημέρες απουσιών συνολικά για όλο το σχολικό έτος.

  •        Ωριαίες απομακρύνσεις μαθητών/τριών

Αν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί ωριαία απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και μετά από τρεις (3) απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε (5) συνολικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών δύναται να εφαρμόσει, κατά τη κρίση του, τα παιδαγωγικά μέτρα α) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις(3) ημέρες, β) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5)ημέρες, προειδοποιώντας τον/τη μαθητή/τρια, με γνωστοποίηση προς τους κηδεμόνες του/της, ότι επίκειται η εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος. Εφόσον η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας δεν βελτιώνεται, μετά την λήψη των παραπάνω παιδαγωγικών μέτρων, εξετάζεται η δυνατότητα λήψης του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος, εάν και εφόσον υφίσταται.

  •         Χρήση κινητού τηλεφώνου

Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται. Ειδικότερα,αν διαπιστωθεί ότι μαθητής/τρια κατέχει εμφανώς ή και χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του/ της, εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριων χώρων), παρά την απαγόρευση εφαρμόζεται το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μία (1) ημέρα, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/ τριας για τη συμπεριφορά του/της, ζητώντας τους είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον/την παραλάβουν είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του/της από το σχολείο.

Αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο οποίος ζητά από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει και παραδώσει το τηλέφωνό του/ της, καλώντας να προσέλθουν στο σχολείο οι γονείς/ κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της των εμπλεκόμενων μαθητών/τριών, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού.

Παράλληλα, ο Διευθυντής οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του και συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εφόσον κρίνει ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) μέρες. Εφόσον κριθεί εκ μέρους του/της Διευθυντή ότι η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε το παραπέμπει στον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου ο τελευταίος συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, να επιληφθεί και να επιβάλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Στην περίπτωση που η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, επιλαμβάνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.

  •         Χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών

Το κάπνισμα, το αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται. Αν διαπιστωθεί ότι μαθητής/τρια κατέχει εμφανώς τσιγάρο ή (ατμιστή κ.λπ.) εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριων χώρων), παρά την απαγόρευση εφαρμόζεται το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα τρεις (3) μέρες, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/ τριας για τη συμπεριφορά του/της, ζητώντας τους είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον/την παραλάβουν είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του/της από το σχολείο.

VIΙ. Παιδαγωγικός έλεγχος

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:

  •          προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης
  •          απαγόρευση της βίας
  •          δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό
  •          καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας
  •          προώθηση της συνεργατικής μάθησης
  •          σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή
  •          προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.

Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργατικής αντιμετώπισης των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τη Σύμβουλο Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Στο σχολείο μας λειτουργεί Ομάδα Διαμεσολάβησης, που λειτουργεί στην κατεύθυνση της πρόληψης και θεραπείας μη αποδεκτών συμπεριφορών.

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του/της και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία.

VIII. Σχολικές Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις υπάρχουσες γνώσεις τους και, κυρίως, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή. Έτσι, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Για τον λόγο αυτό, το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των επετειακών, μορφωτικών, πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων.

IX. Άλλα θέματα

Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας

Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές ενδεχομένως φέρουν μαζί τους.

3. Πολιτική Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Για θέματα εκτάκτων αναγκών τίθεται σε εφαρμογή το Μνημόνιο Φυσικών Καταστροφών, που έχει εκπονηθεί για τον σκοπό αυτό από το Σχολείο μας και περιλαμβάνει σχέδια αντιμετώπισης κρίσεων, τα οποία είναι αναρτημένα σε εμφανή σημεία σε όλο το κτήριο. Σε σχέση με τα σχέδια αυτά πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας με τη συμμετοχή του συνόλου της σχολικής κοινότητας.

4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών και με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τους/τις εκπαιδευτικούς.

Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο, βάσει προγράμματος που είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους/τις εκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

II. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

III. Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας

Στη σχολική μας μονάδα λειτουργεί το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας, στο οποίο συμμετέχουν ο Διευθυντής, εκπρόσωπος του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων.

Έργο του Συμβουλίου Σχολικής Κοινότητας είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος.

IV. Η σημασία της σύμπραξης όλων

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων −μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/τριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης− για να επιτύχει στην αποστολή του. Για τον λόγο αυτόν, θεωρούμε απαραίτητη τη συνεργασία και την έμπρακτη υποστήριξη από όλους και όλες για την υιοθέτηση και την εφαρμογή των παραπάνω άρθρων του Κανονισμού, προσβλέποντας, πάντα, στην εμπέδωση των αξιών και των αρχών που τον διέπουν.

Ιαλυσός, 16 Οκτωβρίου 2024

Ο Διευθυντής

Μιχαήλ Μπούτης

k1