Παρακολούθηση ψηφιακού υλικού από το Εβραϊκό Μουσείο Αθηνών. Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος και το Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων 1941-1944 Πρόγραμμα Crocus

327032647 5852593964832447 5831544545887408440 n

Πρόγραμμα: Έμφυλη Βία Όταν τα Πρέπει να γίνονται η φυλακή μας

326890631 913921953118634 254063989687829734 n

Πρόγραμμα Crocus εν δράσει!

324921380 1338088313606145 6329452541563386024 n

Οι κρόκοι άρχισαν να μεγαλώνουν!

Προσφορά τροφίμων

Η μαθητική κοινότητα του σχολείου μας325178175 571975441071565 2784843960974801813 n συγκέντρωσε τρόφιμα για συμπολίτες μας που τα χρειάζονται και τα παρέδωσε στο Συσσίτιο του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ιαλυσο.

Α' Λυκείου- "Απόδραση" στη Γαλλία!

Καρτ ποστάλ από πόλεις και περιοχές της Γαλλίας

(Lyon, Bordeaux, Nice, Bretagne, Alpes, Pyrénées, Strasbourg, Provence, Mont Blanc, Monaco)

όπου κάναμε διακοπές  στο Γάλλο φίλο μας!

Make a wish!-2022

Σήμερα παραλάβαμε τα αστέρια του Make a Wish στo σχολείο μας! Ευχόμαστε η δωρεά μας να φωτίσει πολλά χαμόγελα!!!
 

Χριστουγεννιάτικες κάρτες

Άλλη μια δραστηριότητα αγάπης από τους μαθητές και τις μαθήτριες του λυκείου μας. Τα παιδιά δημιούργησαν δικές τους χριστουγεννιάτικες κάρτες και έγραψαν ευχές για συνανθρώπους μας που αυτές τις μέρες δίνουν το δικό τους αγώνα με τον Καρκίνο.


Παγκόσμια ημέρα για το παιδί

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το παιδί και στα πλαίσια Δράσης του σχολείου μας που αφορά τις Παγκόσμιες Ημέρες, μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου, μπαίνοντας στο ρόλο του ερευνητή συγκέντρωσαν αλλά και δημιούργησαν πλούσιο υλικό που κοινοποίησαν και επικοινώνησαν στους συμμαθητές τους με ανάρτησή του σε κοινόχρηστο πίνακα του σχολείου.
 
 
 
 
 
 

Παγκόσμια ημέρα Κατά της Βίας εναντίον των Γυναικών

25 Νοεμβρίου : Παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη της βίας εναντίον των γυναικών.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας ετοίμασαν οπτικοακουστικό υλικό σχετικό με τη βία εναντίον των γυναικών.
Στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα κατά της Βίας!

Θεατρική παράσταση "Το καταφύγιο"

Στις 24 Νοεμβρίου στο σχολείο μας παρουσιάστηκε η θεατρική παράσταση Το καταφύγιο, βασισμένη στο Ημερολόγιο της Άννας Φρανγκ. Την παράσταση παρακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄και Β΄ Λυκείου.

Ευχαριστούμε την κα Αριάδνη Καβαλιέρου για την υπέροχη ερμηνεία της.

Έμφυλη βία

Παρατηρώντας το ζοφερό κοινωνικό τοπίο που έχει διαμορφωθεί για τις γυναίκες διαχρονικά, αλλά αποκαλύπτεται με ιδιαίτερη ένταση στις μέρες μας, επιδιώξαμε να συμβάλουμε με τη δράση αυτή στην πρόληψη της έμφυλης βίας και στην εκρίζωση προκαταλήψεων και στερεοτύπων, που αποτελούν τροχοπέδη για την επίτευξη της ουσιαστικής ισότητας μεταξύ των φύλων. Η ανάγκη αυτή τονίζεται στο άρθρο 14 της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης, που αναφέρεται στον ρόλο της σχολικής εκπαίδευσης για την πρωτογενή πρόληψη φαινομένων βίας κατά των γυναικών, με τη συμπερίληψη της οπτικής του φύλου όχι μόνο στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, αλλά και σε κάθε πτυχή της σχολικής ζωής.

Για τους παραπάνω λόγους, επιδιώξαμε για τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες, που αποτελούν το σύνολο των μαθητών/-τριών της Α΄ Λυκείου: 

  • Να συνειδητοποιήσουν τη διαφορά του βιολογικού από το κοινωνικό φύλο, που υπαγορεύει κοινωνικά κατασκευασμένους και επιβεβλημένους έμφυλους ρόλους 

  • Να κατανοήσουν ότι η απομυθοποίηση των προτύπων αρρενωπότητας και θηλυκότητας αποτελεί θεμελιώδη παράγοντα για την εξάλειψη των διακρίσεων και των κυριαρχικών σχέσεων μεταξύ των δύο φύλων

  • Να αντιληφθούν κάθε μορφή βίας, από την πιο κοινή μέχρι την πιο ακραία (γυναικοκτονία) ως βαθμίδα μιας πυραμίδας που έχει στη βάση της έμφυλα στερεότυπα (και πρότυπα «θηλυκότητας» και «ανδρισμού»)

  • Να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των υγιών ερωτικών σχέσεων και να διακρίνουν τα πρώιμα σημάδια για την εκδήλωση κακοποιητικής συμπεριφοράς στις σχέσεις τους

Η δράση υλοποιήθηκε διαμέσου ενεργειών α) επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και  β) εφαρμογής ομαδικών βιωματικών δραστηριοτήτων που συνδέθηκαν με τους στόχους των υποχρεωτικών μαθημάτων (στο πλαίσιο της διαθεµατικής προσέγγισης), μια και η ισότιµη παρουσίαση των δύο φύλων δεν θα πρέπει να αποτελεί µια χωριστή ενότητα δράσης, αλλά να διαπερνά όλες τις δραστηριότητες της σχολικής εκπαίδευσης. Ωστόσο, θεωρούμε σημαντικό να διευρύνουμε τον ορίζοντα της παρέμβασης τόσο στη σχολική κοινότητα όσο και στην τοπική κοινωνία με τον διαμοιρασμό της εμπειρίας και του προβληματισμού που αναπτύξαμε.

Παρά τη συνεχή παρουσία στα ΜΜΕ του θέματος της ενδοοικογενειακής βίας και της βίας κατά των γυναικών, οι νέοι εξακολουθούν να κατακλύζονται από πρότυπα που καλλιεργούν κυριαρχικά μοντέλα συμπεριφοράς στις σχέσεις. Με τη συμμετοχή στις δραστηριότητες τα παιδιά είχαν τη (μοναδική, ίσως) ευκαιρία να διερωτηθούν αναφορικά με τις αντιλήψεις και εικόνες για το φύλο, τις οποίες μέχρι τώρα θεωρούσαν δεδομένες, και να προβληματιστούν σχετικά με τις συνέπειές τους. Σίγουρα, αυτό δεν είναι εύκολο, μια και τα προαναφερθέντα πρότυπα μεταφέρονται με τα ιδιαίτερα επιδραστικά «οχήματα» των νεανικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης (tik tok  και instagram, κυρίως) και της νεανικής μουσικής κουλτούρας της trap, που αντικειμενοποιεί τη γυναίκα. Χρειάστηκε, επομένως, να επικεντρωθούμε σε αυτές τις όψεις της νεανικής κουλτούρας και στην επικράτηση προτύπων «τοξικής αρρενωπότητας», που επιπλέον, παρατηρήσαμε ότι κάποιες φορές ενισχύονται ακόμη και στον χώρο του σχολείου, όταν προβάλλονται οι αξίες του «ανδρισμού» σε συνάρτηση, μάλιστα, με  τις αξίες της αφοσίωσης, της ευθύτητας, της ειλικρίνειας και της αλληλεγγύης που απαιτεί το ομαδικό πνεύμα, οι οποίες, έτσι, φαίνονται να αποσυνδέονται από το γυναικείο φύλο…

 

ημερολόγιο έμφυλη βία

 

Σημαντικές Προσωπικότητες της Γαλλίας

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, στα πλαίσια του μαθήματος των γαλλικών, μαθητές και μαθήτριες της Α Λυκείου δημιούργησαν συνθετικές εργασίες αναφορικά με σημαντικές προσωπικότητες της Γαλλίας στο χώρο των τεχνών, των γραμμάτων και των επιστημών όπως: BrigitteBardot, CocoChanel, EdithPiaf, GustaveEiffel, Jeanned’Arc, JulesVerneκαι MarieCurie. Στα εν λόγω projects γίνεται αναφορά για τη ζωή και το έργο των ανθρώπων αυτών. Στην δράση συμμετείχαν οι εξής μαθητές/τριες : Καρπαθάκη Τσαμπίκα, Κιοφίρη Μαγδαληνή, Μετάι Κλαούντια, Πουρναράς Ηλίας, Στεργάκη Βασιλική, Στρατής Εμμανουήλ, και Τσαούσης Χρήστος. 

Η διδάσκουσα, 

Αράπογλου Έφη

Οικολογικό Σχολείο(Κομποστοποίηση)

H δράση αυτή αποτελεί συνέχεια δράσεων προηγούμενων ετών -συγκεκριμένα από το 2019 που για πρώτη φορά τοποθετήθηκε ειδικός κάδος κομποστοποίησης στο προαύλιο του σχολείου.

Τα στάδια υλοποίησης της φετινής δράσης (2022) είναι:

Στάδιο 1 : Δημιουργία περιβαλλοντικής επιτροπής (στο στάδιο αυτό ανάμεσα στους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς και την ομάδα μαθητών που εκδήλωσε ενδιαφέρον συμμετοχής)

Στάδιο 2: Ένταξη της δράσης στο  πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος Ανακυκλώνω . Επαναχρησιμοποιώ . Σκέφτομαι τον συνάνθρωπο." 

Στάδιο 3: Ενημέρωση μαθητών σχετικά με τα ενδεδειγμένα υλικά για κομπόστ.

Στάδιο 4: Τοποθέτηση του πρώτου οργανικού υλικού για να ξεκινήσει η διαδικασία κομποστοποίησης. Το υλικό που τοποθετήθηκε ήταν υλικό που έφεραν  οι μαθητές από το σπίτι αλλά και υλικό  που συγκεντρώσαν από το προαύλιο χώρο του σχολείου.

Στάδιο 5 :Οι μαθητές/-τριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανέλαβαν εκστρατεία ενημέρωσης των συμμαθητών/-τριών τους ώστε να συμμετέχουν στη συλλογή οργανικών αποβλήτων του σχολείου, κυρίως φρούτων που καταναλώνονται στο σχολείο.

Στάδιο 6: Εγγραφή στο Οικολογικό Σχολείο και διεύρυνση της περιβαλλοντικής ομάδας (Δ/ντης, Σύλλογος γονέων, Βοηθητικό προσωπικό,κυλικείο)  προκειμένου να ικανοποιεί τα σταδια που απαιτούνται για τη ολοκληρωμένη συμμετοχή μας.

Στάδιο 7: Αξιοποίηση του οργανικού λιπάσματος στα παρτέρια και τις γλάστρες του σχολείου μας.

 

Η Ελλάδα «γεννά» την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης τιμάται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. Με πρωτοβουλία του Έλληνα ποιητή Μιχαήλ Μήτρα το 1997 η Εταιρεία Συγγραφέων αποφάσισε να καθιερώσει τον εορτασμό της ποίησης στην Ελλάδα, ορίζοντας συγκεκριμένη μέρα. Η ποιήτρια Λύντια Στεφάνου πρότεινε ως ημέρα εορτασμού την 21η Μαρτίου, την ημέρα της εαρινής ισημερίας, που συνδυάζει το φως από τη μία και το σκοτάδι από την άλλη, όπως η ποίηση, που συνδυάζει το φωτεινό πρόσωπο της αισιοδοξίας με το σκοτεινό πρόσωπο του πένθους[i].

Διαβάστε περισσότερα: Η Ελλάδα «γεννά» την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

«Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λογοκρισίας στο Διαδίκτυο»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λογοκρισίας στο Διαδίκτυο στις 12 Μαρτίου το Α3 του ΓΕΛ Ιαλυσού στα πλαίσια του προγράμματος της «Βουλής των Εφήβων» παρακολούθησε μία διαδικτυακή ομιλία του ιδρύματος Ωνάση, στην οποία συμμετείχαν άτομα που ανήκουν στους κλάδους των ΜΜΕ και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Οι μαθητές/τριες, με την ολοκλήρωση της ομιλίας, κατέθεσαν τους δικούς τους προβληματισμούς, συζητώντας και εκφέροντας τις προσωπικές τους απόψεις και εμπειρίες σχετικά με το εν λόγω ζήτημα.

Διαβάστε περισσότερα: «Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λογοκρισίας στο Διαδίκτυο»

27 Ιανουαρίου -Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος

 

Η 27η Ιανουαρίου έχει καθιερωθεί από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ως η Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος.

Σαν σήμερα θυμόμαστε τα 6 εκατομμύρια Εβραίους, άντρες, γυναίκες και παιδιά που χάθηκαν στο Ολοκαύτωμα, θυμόμαστε τους Ρομά και τους Σίντι και τα αμέτρητα άλλα θύματατου ναζιστικού καθεστώτος.

Το σχολείο μας θέλοντας να τιμήσει τα θύματα του Ολοκαυτώματος πρόβαλε την ταινία ¨Η κλέφτρα των βιβλίων¨του Brian Percival και ανάρτησε στο φουαγιέ σχετικό υλικό για να μπορούν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για την ημέρα αυτή.

Επιπλέον στο σχολείο μας γίνεται και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Crocus, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Εβραϊκού Μουσείου της Ελλάδος με τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό για το Ολοκαύτωμα της Ιρλανδίας.   

 272775418 471569411082603 7528332479060153488 n

 

 

 

3-6 Μαρτίου 2020, Εβδομάδα σχολικών δράσεων κατά της Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού

Με αφoρμή την 6η Μαρτίου, η οποία έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού, την Πέμπτη 5 Μαρτίου, διοργανώθηκαν στο Γενικό Λύκειο Ιαλυσού 6 μαθητικές ομάδες βιωματικών εργαστηρίων με στόχο να εξοικειωθούν οι μαθητές/-τριες με τη μέθοδο της σχολικής διαμεσολάβησης. Παλαιότερα μέλη της ομάδας διαμεσολάβησης του σχολείου, η οποία εκπαιδεύτηκε –η εκπαίδευση ξεκίνησε κατά το σχολικό έτος 2017-18- από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς του προγράμματος και από μέλη της Κέντρου Πρόληψης κατά των ουσιών και των εξαρτήσεων, «Δίοδος», ενημέρωσαν τους ενδιαφερόμενους μαθητές/-τριες σχετικά με τη μέθοδο της διαμεσολάβησης.

Διαβάστε περισσότερα: 3-6 Μαρτίου 2020, Εβδομάδα σχολικών δράσεων κατά της Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού

Ανακύκλωση χαρτιού στο σχολείο μας!

84702198 195872231780796 1859376232467005440 nΤη φετινή χρονιά, στο σχολείο μας, οι μαθητές της Α' Λυκείου με τους εκπαιδευτικούς Καράβατο Φίλιππο και Αγγελίδη Χριστίνα πραγματοποιούν ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης πεταλούδων της Ρόδου. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού ασχολούνται με την ανακύκλωση χαρτιού, την παραγωγή ανακυκλωμένου χαρτιού και τη βιβλιοδεσία.

Διαβάστε περισσότερα: Ανακύκλωση χαρτιού στο σχολείο μας!

Άσκηση στο πλαίσιο της Πολιτικής Προστασίας

87729891 2797482640330371 3686045021959618560 nΣτο πλαίσιο ενημέρωσης -άσκησης πολιτικής προστασίας και ειδικότερα για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ρόδου επισκέφτηκε το σχολείο μας τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2020 και ενημέρωσε τους μαθητές/-τριες και τους εκπαιδευτικούς για θέματα πρόληψης, προστασίας και αντιμετώπισης πυρκαγιών. Κατόπιν, βιωματικά στην αυλή του σχολείου οι μαθητές/-τριες και οι εκπαιδευτικοί πήραν μέρος στην επίδειξη χρήσης πυροσβεστήρων σε σχετικές συνθήκες φωτιάς. Εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στο κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ρόδου για την τόσο σημαντική ενημέρωση που πραγματοποίησαν στο σχολείο μας.

Συμμετοχή στη STEM Δραση 2 eTwinning

   Το σχολείο μας ως επωφελούμενο σχολείο eTwinning συμμετέχει φέτος στη δράση STEM 2 της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης eTwinning. Η δράση περιλαμβάνει ίδρυση ενός ευρωπαϊκού έργου eTwinning προσανατολισμένο στη STEM μέθοδο διδασκαλίας, παραλαβή εξοπλισμού ρομποτικής και διδακτική αξιοποίησή του. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που ανέλαβαν τη δράση είναι η κ. Μπαντουβάκη Ολυμπία, η κ. Βαλλιανάτου Ελεάνα και η κ. Κλωνάρη Νίκη. Το ευρωπαϊκό έργο που ιδρύσαμε με το Lycee de la Valle dy Cailly στη Γαλλία ονομάζεται "Robotics and Universe" και έχει σκοπό να μελετήσει την αποστολή Cassini Huygens στον Κρόνο και το δορυφόρο του Τιτάνα και μέσω αυτής της μελέτης να αναδείξει τις επιστήμες STEM και τη συμβολή της ρομποτικής. Συγχρόνως, οι μαθητές/-τριες χρησιμοποιώντας αρχικά το Tinkercad έφτιαξαν τα πρώτα κυκλώματα και προσομοίωσαν τη λειτουργία του Arduino ελέγχοντας τις εντολές προγραμματισμού. Κατόπιν, με την παραλαβή του εξοπλισμού άρχισαν δειλά δειλά να φτιάχνουν τα δικά τους κυκλώματα και να τα θέτουν σε λειτουργία όπως φαίνεται στο βίντεο που ακολουθεί: