Όταν η φεγγαροντυμένη από τον "Κρητικό" του Δ. Σολωμού αποκτά μορφή!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 αποφάσισαν να δώσουν μορφή σε ένα πρόσωπο που τους έκανε εντύπωση, τη φεγγαροντυμένη. Συγκέντρωσαν όλα τα χαρακτηριστικά που θα ήθελαν να έχει και σχετίζονταν με το περιεχόμενο του "Κρητικού" και στη συνέχεια η ζωγράφος της τάξης, Στεργουλα Λαουδίκου, το υλοποίησε.
Επίσκεψη του κ.Φαρμακίδη Νικολάου Ιταλού πρόξενου στη Ρόδο
Επίσκεψη στο κατάλυμα της Γαλλίας στην παλιά πόλη της Ρόδου
Μαθητές Γαλλικής Γλώσσας Α' τάξης
Συνοδοί : Σουρλής Ιωάννης
Δράση
Παγκόσμια ημέρα μητρικής γλώσσας 21 Φεβρουαρίου
Όταν μια τάξη είναι πολυπολιτισμική έχει να γιορτάσει πολλές μητρικές γλώσσες! Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α4 μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους τραγούδια, παραμύθια, ήθη και έθιμα, πληροφορίες για την χώρα καταγωγής της οικογένειά τους, ζωγράφισαν και... ιδού το αποτέλεσμα!
Το ΓΕΛ Ιαλυσού για την τραγωδία στα Τέμπη
Μια φορά κι έναν καιρό... ήταν μια βαλίτσα με μεγάλη ιστορία!
"Μετά φιλικωτάτων αισθημάτων... Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος"
Προσέγγιση της Ιστορίας με τη χρήση μουσειοσκευής!
Και το ταξίδι... συνεχίζεται!
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών "Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος". Οικία - Μουσείο Ελευθερίου Βενιζέλου, Χανιά
Εθνικό Ίδρυμα "Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος"
24 Ιανουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα Εκπαίδευσης
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας ετοίμασαν ένα αφιέρωμα στην εκπαίδευση συγκεντρώνοντας υλικό από διάφορες χρονικές περιόδους, μελέτησαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα διαφορετικών χωρών και πρότειναν δικές τους ιδέες για να γίνει καλύτερη η Εκπαίδευση.
Παρακολούθηση ψηφιακού υλικού από το Εβραϊκό Μουσείο Αθηνών. Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος και το Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων 1941-1944 Πρόγραμμα Crocus
Πρόγραμμα: Έμφυλη Βία Όταν τα Πρέπει να γίνονται η φυλακή μας
Πρόγραμμα Crocus εν δράσει!
Οι κρόκοι άρχισαν να μεγαλώνουν!
Προσφορά τροφίμων
Η μαθητική κοινότητα του σχολείου μας συγκέντρωσε τρόφιμα για συμπολίτες μας που τα χρειάζονται και τα παρέδωσε στο Συσσίτιο του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ιαλυσο.
Make a wish!-2022
Παγκόσμια ημέρα για το παιδί
Θεατρική παράσταση "Το καταφύγιο"
Στις 24 Νοεμβρίου στο σχολείο μας παρουσιάστηκε η θεατρική παράσταση Το καταφύγιο, βασισμένη στο Ημερολόγιο της Άννας Φρανγκ. Την παράσταση παρακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄και Β΄ Λυκείου.
Ευχαριστούμε την κα Αριάδνη Καβαλιέρου για την υπέροχη ερμηνεία της.
Έμφυλη βία
Παρατηρώντας το ζοφερό κοινωνικό τοπίο που έχει διαμορφωθεί για τις γυναίκες διαχρονικά, αλλά αποκαλύπτεται με ιδιαίτερη ένταση στις μέρες μας, επιδιώξαμε να συμβάλουμε με τη δράση αυτή στην πρόληψη της έμφυλης βίας και στην εκρίζωση προκαταλήψεων και στερεοτύπων, που αποτελούν τροχοπέδη για την επίτευξη της ουσιαστικής ισότητας μεταξύ των φύλων. Η ανάγκη αυτή τονίζεται στο άρθρο 14 της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης, που αναφέρεται στον ρόλο της σχολικής εκπαίδευσης για την πρωτογενή πρόληψη φαινομένων βίας κατά των γυναικών, με τη συμπερίληψη της οπτικής του φύλου όχι μόνο στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, αλλά και σε κάθε πτυχή της σχολικής ζωής.
Για τους παραπάνω λόγους, επιδιώξαμε για τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες, που αποτελούν το σύνολο των μαθητών/-τριών της Α΄ Λυκείου:
-
Να συνειδητοποιήσουν τη διαφορά του βιολογικού από το κοινωνικό φύλο, που υπαγορεύει κοινωνικά κατασκευασμένους και επιβεβλημένους έμφυλους ρόλους
-
Να κατανοήσουν ότι η απομυθοποίηση των προτύπων αρρενωπότητας και θηλυκότητας αποτελεί θεμελιώδη παράγοντα για την εξάλειψη των διακρίσεων και των κυριαρχικών σχέσεων μεταξύ των δύο φύλων
-
Να αντιληφθούν κάθε μορφή βίας, από την πιο κοινή μέχρι την πιο ακραία (γυναικοκτονία) ως βαθμίδα μιας πυραμίδας που έχει στη βάση της έμφυλα στερεότυπα (και πρότυπα «θηλυκότητας» και «ανδρισμού»)
-
Να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των υγιών ερωτικών σχέσεων και να διακρίνουν τα πρώιμα σημάδια για την εκδήλωση κακοποιητικής συμπεριφοράς στις σχέσεις τους
Η δράση υλοποιήθηκε διαμέσου ενεργειών α) επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και β) εφαρμογής ομαδικών βιωματικών δραστηριοτήτων που συνδέθηκαν με τους στόχους των υποχρεωτικών μαθημάτων (στο πλαίσιο της διαθεµατικής προσέγγισης), μια και η ισότιµη παρουσίαση των δύο φύλων δεν θα πρέπει να αποτελεί µια χωριστή ενότητα δράσης, αλλά να διαπερνά όλες τις δραστηριότητες της σχολικής εκπαίδευσης. Ωστόσο, θεωρούμε σημαντικό να διευρύνουμε τον ορίζοντα της παρέμβασης τόσο στη σχολική κοινότητα όσο και στην τοπική κοινωνία με τον διαμοιρασμό της εμπειρίας και του προβληματισμού που αναπτύξαμε.
Παρά τη συνεχή παρουσία στα ΜΜΕ του θέματος της ενδοοικογενειακής βίας και της βίας κατά των γυναικών, οι νέοι εξακολουθούν να κατακλύζονται από πρότυπα που καλλιεργούν κυριαρχικά μοντέλα συμπεριφοράς στις σχέσεις. Με τη συμμετοχή στις δραστηριότητες τα παιδιά είχαν τη (μοναδική, ίσως) ευκαιρία να διερωτηθούν αναφορικά με τις αντιλήψεις και εικόνες για το φύλο, τις οποίες μέχρι τώρα θεωρούσαν δεδομένες, και να προβληματιστούν σχετικά με τις συνέπειές τους. Σίγουρα, αυτό δεν είναι εύκολο, μια και τα προαναφερθέντα πρότυπα μεταφέρονται με τα ιδιαίτερα επιδραστικά «οχήματα» των νεανικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης (tik tok και instagram, κυρίως) και της νεανικής μουσικής κουλτούρας της trap, που αντικειμενοποιεί τη γυναίκα. Χρειάστηκε, επομένως, να επικεντρωθούμε σε αυτές τις όψεις της νεανικής κουλτούρας και στην επικράτηση προτύπων «τοξικής αρρενωπότητας», που επιπλέον, παρατηρήσαμε ότι κάποιες φορές ενισχύονται ακόμη και στον χώρο του σχολείου, όταν προβάλλονται οι αξίες του «ανδρισμού» σε συνάρτηση, μάλιστα, με τις αξίες της αφοσίωσης, της ευθύτητας, της ειλικρίνειας και της αλληλεγγύης που απαιτεί το ομαδικό πνεύμα, οι οποίες, έτσι, φαίνονται να αποσυνδέονται από το γυναικείο φύλο…
Σημαντικές Προσωπικότητες της Γαλλίας
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, στα πλαίσια του μαθήματος των γαλλικών, μαθητές και μαθήτριες της Α Λυκείου δημιούργησαν συνθετικές εργασίες αναφορικά με σημαντικές προσωπικότητες της Γαλλίας στο χώρο των τεχνών, των γραμμάτων και των επιστημών όπως: BrigitteBardot, CocoChanel, EdithPiaf, GustaveEiffel, Jeanned’Arc, JulesVerneκαι MarieCurie. Στα εν λόγω projects γίνεται αναφορά για τη ζωή και το έργο των ανθρώπων αυτών. Στην δράση συμμετείχαν οι εξής μαθητές/τριες : Καρπαθάκη Τσαμπίκα, Κιοφίρη Μαγδαληνή, Μετάι Κλαούντια, Πουρναράς Ηλίας, Στεργάκη Βασιλική, Στρατής Εμμανουήλ, και Τσαούσης Χρήστος.
Η διδάσκουσα,
Αράπογλου Έφη